Generelle rejsebetingelser

De generelle rejsebetingelser er gyldige for reservationer, der er foretaget efter d. 6. september 2018.

Reservationer

1. Hvordan kan jeg foretage en reservation?

A. Du kan foretage en reservation enten telefonisk eller via vores hjemmeside. Vi har brug for følgende informationer til bestillingen: fuldt navn og adresse på den person, der foretager reservationen, e-mailadresse, mobil- eller telefonnummer, fødselsdato for alle, der skal med på ferien, hvorvidt du ønsker at tegne en forsikring og/eller eventuelt ekstraudstyr (f.eks. medbringe en hund eller leje en babyseng).

B. I nogle tilfælde kan boligens model eller indretning adskille sig fra billederne på vores hjemmeside.

C. Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder: Alle kreditkort

2. Reservationer

A. Efter at have foretaget en reservation modtager du automatisk en bekræftelse via e-mail. I visse tilfælde kan Rent-a-Tent tilbagekalde bekræftelsen inden for 48 timer. Planlægningen af hvilken bolig du kommer til at bo i, sker på grundlag af efterfølgende bookinger.

B. Det påhviler den person, der foretager reservationen, ansvaret for at antallet af personer der ankommer til campingpladsen svarer til det antal der er angivet i bekræftelsen. Hvis antallet af personer overstiger antallet, kan det forekomme, at adgangen til campingpladsen nægtes.

C. For nogle boliger er der begrænsninger på antallet af voksne og børn. Det vil fremgå af beskrivelsen af boligen. Hvis disse regler ikke overholdes, kan Rent-a-Tent annullere reservationen inden for 48 timer.

D. Reservation, der er foretaget af unge voksne (under 21 år) uden ledsagende forælder eller værge, kan ikke accepteres. Kontakt os for mere information.

E. I nogle af boligtyperne er der endnu strengere regler for bestilling af unge voksne (helt op til under 25 år). Dette gælder for boligtyperne: bungalowtelt Yellow, Green og Grey, Lodge telt Purple og Sand.

F. Campingpladserne Sant 'Angelo Village, Valldaro, La Sirène, Ca' Savio, Val de Bonnal og Californie Plage accepterer ikke grupper på unge voksne under 25 år.

G. Ved at acceptere de generelle rejsebetingelser accepterer du også vores persondatapolitik.

3. Vores priser inkluderer

Prisen for reservationen inkluderer leje af bolig, forbrug af gas, vand og elektricitet samt alle faciliteter på campingpladsen, undtagen leje af f.eks. cykler, benyttelse af fiskedam, arkadespil, internet osv. Priser for eventuelle ekstraomkostninger, der ikke er inkluderet i prisen, fremgår ikke af vores hjemmeside og kan ændre sig i løbet af sæsonen. Rent-a-Tent har ingen indflydelse på disse ekstraomkostninger.

4. Vores priser inkluderer ikke

  • Reservationsgebyr på € 24,00
  • Lokale afgifter, som for eksempel turistskat (medmindre andet er angivet)
  • Rejseforsikring
  • Valgfrie ekstraudstyr som en børneseng, høj stol eller babybadekar.

5. Betaling

A. Afsnit B i kapitel 5. Gældende for reservationer, hvor ankomst IKKE er indenfor 8 uger. Afsnit C Gældende for reservationer, hvor ankomst til boligen ER indenfor 8 uger. Afsnit D gældende for alle reservationer.

B. Du skal betale et depositum, der svarer til 30% af det samlede beløb dog minimum € 100, eventuel forsikring (valgfri) og reservationsgebyr (€ 24). Depositum skal betales inden 14 dage efter, at reservationen er foretaget. Først efter indbetaling af depositum vil reservationen være endeligt bekræftet. I tilfælde af manglende betaling vil din reservation blive annulleret. Den resterende betaling skal foretages senest 8 uger før ankomst. I tilfælde af, at depositum og/eller restbetaling ikke foretages til tiden, forbeholder vi os retten til at annullere reservationen, og du vil blive opkrævet eventuelle afbestillingsomkostninger (se afbestillingsbetingelser, kapitel 8).

C. Hvis du bestiller med ankomst indenfor 8 uger, skal du betale det samlede beløb med det samme. Betaling skal altid foretages inden ankomst til boligen. I tilfælde af manglende betaling vil din reservation blive annulleret, og du vil blive opkrævet eventuelle afbestillingsomkostninger (se afbestillingsbetingelser, kapitel 8).

D. I tilfælde af mangelende betaling, vil alle omkostninger, både retslige og eventuelle andre omkostninger, blive opkrævet af kunden, og vi pålægger den officielle rentesats på det udestående beløb, fra 1 måned efter betalingsdatoen som nævnt i bekræftelsen.

6. Ændringer

A. Det er muligt at foretage ændringer af reservationen. Ændringer der foretages før den 1. februar er gratis. Efter den 1. februar vil der blive opkrævet et ændringsgebyr på € 25. Eventuelle ændringer kan medføre et tillæg eller en delvis annullering af reservationen(se kapitel 8. Afbestillingsbetingelser, om delvis annullering).

B. Det er kun muligt at ændre reservationen til en campingplads, der har samme boligtype. Det vil sige at hvis du har bestilt et Bungalow telt Blue, kan du ændre din reservation til et Bungalow telt Blue på en anden campingplads osv. For mobilhuse er der andre regler gældende. Kontakt os for informationer.

C. Hvis du har en reservation med Bestil Tidlig Rabat, og rabatten ikke længere er gældende på ændringstidspunktet, vil priserne ved ændringen være gældende. Ændringer kan kun foretages til samme sæson og kan ikke ændres til fremtidige sæsoner. Eks. ændres en reservation bestilt til sommer 2020, kan den KUN ændres til sommer 2020 og IKKE til sommer 2021.

D. Ændringer kan kun foretages indtil 8 uger før ankomst til boligen. Der kan maksimalt foretages to ændringer pr. reservation.

E. Eventuelle ændringer, der foretages inden for 7 dage efter reservationen er gratis, medmindre der er mindre end 8 uger til ankomst.

F. For ændringer, der medfører en delvis annullering (f.eks. forkortelse af perioden), vil vores afbestillingsregler være gældende for den annullerede periode (se kapitel 8. Afbestillingsbetingelser).

G. For ændringer foretaget direkte på campingpladsen vil du ligeledes blive opkrævet € 25,00 i ændringsgebyr. Eventuelle andre tillæg ligeledes blive opkrævet på stedet.

7. Særlige ønsker

A. Særlige ønsker, som f.eks. en speciel placering på campingpladsen, skal oplyses ved reservationen (på telefon eller via e-mail). Ønsker er ikke garanteret.

B. Det er muligt at få garanteret en bestemt placering på campingpladsen. Denne garanti koster € 25/bolig. Hvis vi ikke opfylde dette ønske, vil du modtage en refundering på € 50,00 pr. bolig. Hvis flere familier rejser sammen, kan det at bo ved siden af hinanden også være overfor hinanden eller bag ved hinanden.

C. Et særligt ønske (præference) eller en betalt præference kan ikke anvendes som betingelse for reservationen af kunden.

8. Afbestillingsbetingelser

A. Alle afbestillinger skal ske skriftligt per e-mail.

B. Ved afbestilling i tidsrummet fra reservationsdatoen og frem til 8 uger før ankomst, opkræves 30% af det samlede beløb og eventuelle forsikringsomkostninger samt reservationsgebyret er tabt.

C. Ved afbestilling i tidsrummet fra 8 uger før ankomst og ankomstdagen vil det fulde beløb blive opkrævet. Vi anbefaler dig at vælge at tegne afbestillingsforsikringen, når du bestiller din ferie.

D. I tilfælde af senere ankomst eller tidligere afrejse, refunderes de ikke benyttede overnatninger ikke.

E. Afbestillingsforsikringen er en forsikring fra tredjepart. I tilfælde af krav om tilbagebetaling vil tredjeparten vurdere dit krav og træffe beslutningen om en eventuel tilbagebetaling. Rent-a-Tent har ingen indflydelse på denne forsikrings afgørelser.

Om dit ophold

9. Ankomst/Afrejse/ophold

Bemærk, at alle tidsangivelser er i den lokale tidszone for campingpladsen.

A. På ankomstdagen har du adgang til din bolig efter kl. 15.00. Vi opfordrer dig til at ankomme til campingpladsen mellem 15.00 og 17.00 (hvis du planlægger at ankomme senere, skal du give os besked). På afrejsedagen skal du forlade din bolig inden kl. 10.00.

B. Vi accepterer ikke reservationer til grupper af unge voksne (under 21 år) uden ledsagere. Vi forbeholder os retten til at afvise reservationer der ikke overholder dette (reservationer med 3 eller flere unge voksne uden børn).

C. Nogle campingpladser kan nås via tog eller fly. Det er dit eget ansvar at nå frem til campingpladsen. Offentlige transportmidler er ikke altid tilgængelige, og kan til tider være begrænset til et par afgange om dagen.

10. Depositum

A. Ved ankomst på campingpladsen skal du betale et kontant depositum pr. bolig:

  • Bungalow telt mellem € 50,00 og € 100,00
  • Mobilhome € 100,00
  • Grand Lodgetelt € 200,00

B. På afrejsedagen skal du efterlade boligen rengjort inden 10.00. Vores repræsentanter på stedet vil kontrollere boligen, og hvis alt er i orden vil du få dit depositum refunderet inden afrejse.

C. BEMÆRK: Hvis du rejser i tidsrummet mellem 20.00 og 08.00 vil vi fratrække € 20 fra dit depositum. Hvis du ønsker at rejse indenfor ovennævnte tidsrum beder vi dig om at give vores repræsentanter på stedet besked.

D. Hvis du gerne vil have dit fulde depositum tilbage, skal du altid tjekke ud med vores repræsentanter på stedet.

E. Du skal selv foretage slutrengøringen. Du kan ikke betale for at få slutrengøringen udført med undtagelse af visse typer mobilehomes (f.eks. Mango Premium på Camping Bella Italia).

11. Rejsedokumenter

Du er selv ansvarlig for at have de rigtige rejsedokumenter (pas og/eller ID og/eller eventuelt visum). Børn i alle aldre skal have deres egne rejsedokumenter, uanset hvilket land du rejser til.

12. Opsættelse af ekstra telt

A. Hvis du ønsker at opsætte et ekstra lille telt, skal det oplyses ved reservationen. Du skal altid overholde max antal personer på standpladsen, inklusive personerne i ekstra teltet.

B. På grund af de forskellige størrelser af standpladserne er det ikke altid muligt at sætte et ekstra telt op.

C. Ved ankomsten skal du fremvise din voucher, hvor det skal være påtegnet at du kan opsætte et ekstra telt.

13. Kæledyr

A. På visse campingpladser er det tilladt at medbringe kæledyr (mod betaling), men det er kun muligt at medbringe 1 kæledyr pr. bolig i vores bungalowtelte og safaritelte. I vores mobilehome er det ikke tilladt.

B. Hvis du vil medbringe dit kæledyr, skal du sørge for, at kæledyret har de rigtige vaccinationspapirer. Tjek med din dyrlæge. Husk, at kæledyret på campingpladsen altid skal være i snor, og at det skal luftes udenfor campingpladsen.

C. Det koster € 9 per nat at medbringe et kæledyr.

D. Det er ikke tilladt at efterlade dit kæledyr alene i boligen. Enhver skade forårsaget af kæledyret er ejerens ansvar.

14. Overnattende gæster

Hvis du har overnattende gæster i et bungalowtelt Grey, koster det € 5,00 per person per nat, som skal betales til vores repræsentanter på stedet. Der vil ikke blive stillet ekstrasenge til rådighed for overnattende gæster.

15. Ophold på campingpladsen

A. En campingferie er en ferie i naturen, hvilket betyder, at et telt eller en mobilhome ikke er som et murstenshus. Derfor er det godt at huske, at alle lyde meget let kan høres af dine omkringliggende naboer. Der kan forekomme støj, især i højsæsonen. Ventilationsudstyr og/eller klimaanlæg kan ligeledes forårsage støj. Rent-a-Tent har ingen indflydelse på dette.

B. I et telt eller mobilhome vil du før eller siden have uvelkomne gæster i form af enten insekter, mus og/eller muldvarper. Dette skyldes ikke mangel på hygiejne, men udelukkende naturomgivelserne.

C. Hvis du oplever gener af ovennævnte årsager, så henvend dig til vores repræsentanter på stedet. De kan ofte være behjælpelige med en løsning.

16. Kulturforskelle

A. En ferie i udlandet betyder forskellige mennesker, vaner, mad osv., det er ikke det samme som derhjemme. Vi råder dig til at være fleksibel og huske på, at ting ofte foregår i et andet tempo, end du er vant til. Vi råder dig til at læse om din destination, inden du rejser. Reparationer tager undertiden længere tid, end du er vant til. En smule forståelse og fleksible forventninger kan forhindre en masse irritation.

B. Der kan forekomme bygningsaktiviteter på eller omkring campingpladsen. For mere information om dette punkt, se kapitel 21. Bygningsaktiviteter.

17. Placering af et partytelt

På nogle campingpladser placerer Rent-a-Telt et partytelt ved boligen. Du må ikke selv placere et partytelt ved din bolig.

18. Mønter til varmt vand

På nogle campingpladser skal der købes mønter for at få varmt vand til brusebadet osv. Du skal selv betale for disse omkostninger på stedet.

19. Handicappede

Nogle campingpladser tilbyder faciliteter for handicappede. Vi anbefaler mennesker med handicap at være opmærksomme på de udfordringer og ulemper, en campingferie kan medføre. Det bedste vil være at kontakte campingpladsen for at sikre sig, at pladsen kan imødekomme eventuelle krav fra den handicappede person, inden du foretager en reservation. Vi anser en campingferie som mindre velegnet for handicappede.

20. På ferie i lavsæsonen?

A. I lavsæsonen kan du have en afslappende ferie uden mange andre turister i området. Det er dog muligt, at nogle faciliteter ikke er til disposition udenfor højsæsonen, såsom poolen, restauranten eller butikker på stedet.

B. Husk at lavsæsonerne kan påvirke campingpladsens faciliteter, udflugter og lokal transport.

21. Bygningsaktiviteter

Normalt informeres vi om store og planlagte bygningsaktiviteter på eller omkring campingpladsen eller ferieparken. I disse tilfælde vil vi informere dig så hurtigt som muligt. Nogle gange sker det dog, at der bliver påbegyndt byggeri på eller omkring campingpladsen uden at vi er blevet informeret. I disse tilfælde kan vi ikke påtage os noget ansvar.

22. Internet / Wifi

Nogle campingpladser/ferieparker tilbyder trådløst internet (Wifi). I nogle tilfælde tilbydes det gratis, i andre tilfælde mod betaling. Du skal spørge i receptionen på campingpladsen om eventuelle priser og hvor du kan benytte Wifi. Adgang til internet og/eller Wifi er en serviceydelse, der leveres af campingpladsen/ferieparken. Derfor kan Rent-a-Tent ikke påtage sig noget ansvar, for kvaliteten af internetforbindelsen. Bemærk, at internetforbindelser på campingpladser/ferieparker normalt ikke er egnede til forretningsformål.

23. Repræsentanter på campingpladserne

A. På de fleste campingpladser med Rent-a-Tent boliger er der hollandsktalende repræsentanter på stedet, de fleste af disse taler også engelsk. Dette kan dog ikke garanteres. På Camping Bella Sardinia (Sardinien, Italien) vil du blive hilst velkommen af campingpladsens reception (normalt tales der engelsk, men det kan ikke garanteres). Campingpladser i Kroatien har kroatiske medarbejdere, der alle taler engelsk.

B. Rent-a-Tent tilbyder ligeledes et stort antal campingpladser og boliger gennem eksterne partnere. Hvis du reserverer en af disse boliger, vil du blive hilst velkommen af en repræsentant på stedet fra denne partner. Vi kan ikke garantere, at disse repræsentanter taler hollandsk og/eller engelsk.

Diverse

24. Tilgængelighed

A. I tilfælde af at de reserverede boliger ikke er tilgængelige (efter vores vurdering), vil vi informere dig så hurtigt som muligt og tilbyde dig et tilsvarende alternativ.

B. Hvis du ikke accepterer alternativet, sørger vi for at refundere det indbetalte beløb indenfor 10 arbejdsdage.

C. Hvis vi mindre end 10 dage før ankomst ikke kan tilbyde den reserverede bolig, forpligter vi os til at refundere det indbetalte beløb samt en kompensation svarende til 10% af lejebeløbet, dog maksimum € 50,00/person.

25. Ansvar og regler

A. Vi er ikke ansvarlige for tab, tyveri, skader, der er forårsaget eller forårsages af kunderne fra Rent-a-Tent, uanset hvordan skaden er forsaget eller opstået. At deltage i aktiviteter, der er arrangeret på eller ved campingpladsen, er på egen risiko.

B. Kunderne i vores boliger skal følge de regler, som er gældende på campingpladsen. Hvis vores kunder ikke overholder campingpladsens regler, kan de blive afvist eller bortvist fra pladsen enten af Rent-a-Tent’s repræsentanter eller campingpladsens ejer, uden mulighed for at få refundering. Normalt vil kunderne først blive advaret om bortvisning, men der kan være tilfælde hvor bortvisning sker uden forudgående advarsel.

C. Udtagelser fra Rent-a-Tent’s personale, uagtet i hvilken form, vedr. Rent-a-Tent’s ansvar, er på ingen måde bindende for os.

D. Hvis en repræsentant for Rent-a-Tent bliver syg eller af andre presserende grunde vil være ude af stand til at udføre sit job, vil vi forsøge at finde en erstatning så hurtigt som muligt

E. Rygning: Det er ikke tilladt at ryge i Rent-a-Tent’s boliger.

F. Den reserverede bolig og inventaret af boligen kan kun benyttes af de personer, der er påført reservationsbekræftelsen.

26. Klager

A. Beskrivelserne og de oplysninger, der opgives udarbejdes med den største omhu. Vi har gjort alt, hvad vi kan, for at give en præcis beskrivelse af boligen og feriemålet. Hvis det, mod forventning, ikke lever op til din forventning, skal du informere vores repræsentant på stedet. Vores repræsentant vil forsøge at finde en passende løsning.

B. Hvis der stadig er en begrundet grund til at klage, skal du indsende en skriftlig klage til vores kontor senest otte uger efter afrejsedagen. Klager, der sendes efter denne tidsfrist, vil ikke blive behandlet.

C. Hvis du har haft yderligere omkostninger på grund af eventuelle mangler, skal du kunne fremvise bevis på betaling af disse (f.eks. kvittering). Hvis du ikke har en kvittering, kan vi ikke kompensere disse omkostninger.

D. Hvis du har bestilt gennem et rejsebureau eller rejsearrangør, skal eventuelle klager eller bemærkninger sendes direkte til dit rejsebureau eller rejsearrangør.

E. Rent-a-Tent er ikke ansvarlig for negative påvirkninger udefra, såsom vejrforhold, byggeri eller vedligeholdelsesaktiviteter på feriedestinationerne, skadedyr, støj, lugt- eller vandgener. Ansvaret for faciliteterne på stedet (som poolen, Wifi , restauranter, legepladser, osv.) påhviler feriedestinationen. Vi kan ikke gøres ansvarlige for eventuel manglende service.

27. Omstændigheder uden for vores kontrol

Vi kan ikke gøres ansvarlige for lokale, regionale eller landsdækkende arbejdsafbrydelser, strejker osv. Disse hændelser kan desværre påvirke din ferie negativt. Vi er også magtesløse overfor omstændigheder uden for vores kontrol og kan derfor ikke gøres ansvarlige.

28. Priser

A. Alle priser på vores website ændres som udgangspunkt ikke og er gældende når publiceret. Undtaget er åbenlyse trykfejl, ikke-forudsete momsudgifter og åbenlyse fejl. Priserne er gyldige ved forudgående reservation. Vores tilbud og/eller rabatter er ikke gyldige, hvis du foretager en reservation direkte på campingpladsen.

B. Priser og tillæg som betales på stedet og direkte til Campingpladsen er baseret på information modtaget direkte fra campingpladsen. Disse kan uden varsel ændres og Rent-a-Tent er ikke ansvarlige for eventuelle prisstigninger. Ved bestilling informeres du om senest gældende priser.

C. Prisen, der fremgår af din bekræftelse, er bindende. Brug af nye rabatter og/eller specialtilbud er ikke længere en mulighed, efter at Rent-a-Tent har sendt dig din bekræftelse.

D. Eventuelle lokale afgifter (turistskatter) på vores campingpladser i Italien, Tyskland Spanien og Kroatien betales i lokal valuta.

29. lov

Når du accepterer de generelle reservationsbetingelser accepterer du, at den hollandske lov anvendes for eventuelle tvister.